GAU Atölye Notları / Workshop Notes 3

23.11.13, cumartesi

ekrem in the sunÖZET

  1. Güneşli odada serbest buluşma
  2. Masaj ve esneme hareketlerinden dansa geçiş
  3. Yerde serbest hareket
  4. Deriküreden hareketküreye açılma
  5. Kısıtlı skorlarla hereket: sırt, karın, merkez ve bacağın başı çektiği yuvarlanmalar
  6. Partner yardımıyla bacağın başı çektiği yuvarlanmalar
  7. Partnerin yuvarlanma yüzeyi açması
  8. Kütük yuvarlanması
  9. Hoşçakal düeti
  10. Kapanış çemberi

AYRINTILAR

  • Odada camdan giren güneşin yansıması üzerine vuran Ekrem yerde yatarken dersin Ekrem’in etrafında başlaması.
    • 1 kişi üzerinde 5 kişinin çalışması: yumuşak dokunuş, yumuşak dokulara derin dokunuş (kedi masajı – http://www.youtube.com/watch?v=598IdFlOXcQ) ve eklemleri hareket ettirme. Herkesin aynı anda yatan kişiye dokunarak bu aşamaları uygulaması. Ancak doğal olarak herkesin dokunuş şekli ve kalitesi çok farklı. Yatan kişinin bu farklara dikkat etmesi ve hepsine “evet” deyip kabul etmesi (gerçekten “hayır” deme ihtiyacı olmadığı sürece). Dokunanlar meraklı bir tavırda, dokunurken ellerin farklı bölgelerini kullanma, yatan bedenin farklı yüzeylerine dokunmayı deneme. Amaç yatan bedeni keşfetmek, aynı zamanda o bedene ağırlık taşıma potansiyelini ve eklemlerin hareket potansiyelini ve hareket olasılıklarını göstermek.start up massage 2
    • Masaj sonrası 5 kişinin yatan bedenin merkezinde elleri buluşturması, uzuvlara doğru aynı anda süpürdükten sonra ellerle bacakları, kollar ve kafayı ağırlığı hissedecek şekilde tutmaları ve tüm ağırlıklarıyla arkaya kaykılarak tutukları uzuvları hafif esnetmeleri. Bu esnetmenin amacı, yatan kişinin bedendeki dokuların bağlantılarını ve merkezden itibaren bedenin bağlantılı bir bütün olduğunu hissetmesi. Egzersizin 2inci aşaması: diğer kişiler uzuvları esnetmeye davet ederken ve bedenin sınırlarını hatırlatırken, yatan kişinin bedeninin esneyen uzuvlarını merkeze doğru geri çekerek ve tekrar uzatarak tüm beden bölümleriyle serbest hareket etmeye başlaması. 3üncü aşama: Uzuvları sınırlarına doğru çeken kişilerin ortada yatan kişiye yeni hareket yön ve şekilleri önermeye başlaması, hafif yönlendirmelere geçiş. Dördüncü aşama: Etraftakilerin ortada yatan kişiyi tamamen bırakması, yatan kişi 2 dakika boyunca serbest dans ederken etrafındakilerin bedenin izlediği yolları ve hareketin bağlantılarını izlemesi. 
Tüm katılımcılar sırayla ortaya geçerek “masajdan dansa geçiş” egzersizini deneyimler.

      moving limbs 2

  • Herkesin masaj ve eklem hareketi çalışmasını deneyimlemesinden sonra grubun mekana açılması ve herkesin mekanda biraz önce yapılan çalışmanın rezonansını hissederek hareket etmesi. Merkez-uzuv bağlantılarına dikkat etme, bedenin farklı kısımlarının hareketi yönlendirmesi, hareket ederken farklı seviyelerin kullanılması. Dikkatin, skinesphere’den (deriküre) kinesphere’e (hareketküre) odaklanmaya davet edilmesi.
  • Farklı hareket yollarını keşfetmek için yere dönüş:
    • sırt üzerinde kayma: bedenin hiç bir bölümünü yerden kaldırmadan sırt üstünde kaymaya çalışma. Dikkatimiz hala bedendeki bağlantıları hissetmek ve yerde kasları beden bölümlerini taşımak için kullanmadan, momentumdan faydalanarak, yön değiştirerek vs. kayabilmek için farklı stratejiler geliştirebilmek.
    • göbek üstünde kayma: eller ve ayaklarla yeri itmemeye özen göstererek, merkezle ve yerle bağlantıda kalabilmek amacıyla omurgayı geriye doğru esnetirken ve uzatırken karın üzerinde kayma
    • yuvarlanmalara giriş: merkezin yönlendirmes ile odada yuvarlanarak hareket etme
    • Defne’nin bacaklarla harekete yön vermeyi göstermesi: Bacakların başı çekmesini sağlayan 3 hareket – rotasyon (eksen etrafında dönüş), uzama, kapama (merkezden uzaklaşma veya merkeze yakınlaşma) (uzama ve kapamalar çapraz/diyagonal gerilmeleri sağlıyor). Oda boyunca kendi başına bu egzersizi deneme.
    • partnerin bacağın başı çektiği harekete yardım etmesi: Bir partner yerde yatarken diğerinin kendi ağırlığını kullanarak gidilen yöne doğru yerdekinin bir bacağını çekmesi; bacağı o yöne doğru döndürmesi ve kendi bedenini de kendi ağırlığının gücünden ve momentumundan yararlanmak için o yöne ve o yönün çaprazına doğru götürmesi. (German’ın partnering ısınmasından yapılan analiz – demonstrasyon videosu eklenecek)partnerin kendi bedeniyle yuvarlanma yüzeyi açarak destek vermesi: bir partner yerde yatarken, diğer partnerin ayaklarının yatanın bedeniyle buluşması ve yatanın yuvarlanmaya başlayarak diğer partneri yere sürüklemesi.yukarıdaki çalışma dikey ağırlık paylaşımı ilkelerinin hatırlanması gereklliğini doğurduğu için sonlandırıldı ve ağırlığın serbest bırakılarak diğer bedenler üzerinde yuvarlanmak suretiyle transfer edildiği “kütük yuvarlanması” çalışmasına geçildi. 5 kişi yerde yan yana yatarken 6. kişi onlara dik açı olacak şekilde üzerlerine yatar. Tüm ağırlığını alttaki bedenlere bırakır. Alttaki bedenler beraber aynı yöne/yana doğru yuvarlanır ve üzerlerinde yatan beden tüm bedenler üzerinden kayarak odanın diğer tarafına kadar gider. Altta yatan her kişi üstteki kişi üzerinden geçtikten sonra sırayla kalkarak üste geçer. Yuvarlanmayı bitiren kişi de yatan grubun sonuna eklenir.
  • Hoşçakal düeti: Yerde partnerle buluşma. Yavaş yavaş birinin diğerinin üzerine kayması ile düetin başlaması. Ders boyunca yapılan çalışmaların dansın keyfi içinde uygulanarak araştırılması.
  •  Düetin bir son bulması ve yere ağırlığın bırakılarak yatışa geçilmesi. Yatan herkesin bedenlerinde biraz önceki düetin titreşimini hissederken bir kelimenin ağzınlarından çıkmasına izin vermesi: Merve-nefes, Emilie-“baş parmak yukarı”, Ekrem-?, Engin-?, Defne-dönüş.
  •  Kapanış çemberi: ayakta durup bedenleri titretip sallama, 3 kere yüksek sesle nefes verirken kolların da enerjiyi çemberin merkezine yönlendirmesi.

Eğitmen: Defne Erdur 
Notları Hazırlayan: Defne Erdur
Türkçe’ye Çeviri: Engin Çolak 

23.11.13, saturday    11:00-13:00

moving limbs

SUMMARY

  1. meeting freely in the sunny room
  2. massage & stretch into dance practice
  3. moving freely on the floor
  4. moving from skinesphere to kinesphere
  5. moving with restricting scores: back, belly, center&leg initiated rolls
  6. partner helping with leg initiated rolls
  7. partner allowing rolling surface
  8. log rolling
  9. good-bye duet
  10. closing circle

DETAILS

  • Entering the room to find Ekrem already laying on his back on the floor, in the reflection of the sunny window. We immediately gather around him to start the class.
    • 5 people working on 1: soft touch, deep touch to soft tissues (cat massage – http://www.youtube.com/watch?v=598IdFlOXcQ) & articulating the joints. Everybody touches at the same time and goes thru these stages at the same time. However the quality and the way we touch are very different by definition. The person laying on the floor pays attention to these differences and tries to say “yes” to all (unless he really needs/wants to say “no”). The ones touching are curious and tries different parts of their hand to relate, try different surfaces of the laying body. The aim is to discover about this body but also show this body its potential to carry weight and potential movement range of joints.start up massage
    • Following the massage 5 people meet at the center of the laying body, brush outward with their hands towards the extremities and hold the weight of the legs, arms and head. Then lean back to stretch these limbs slightly. The aim of this stretch is to allow the laying body to feel the connective tissue and the wholeness of the body radiating from the center. 2nd stage of this exercise: the laying body starts pulling back and start proposing free movements with all his/her limbs as the other 5 still invite him to the edges. 3rd stage: The pulling people start to propose new directions and articulations to the dance of the body in the middle. 4th stage: The 5 leaves the body alone and the body in the middle shares his/her 2 min free dance with the rest watching the path ways the body moves in, the connections in the movement. All the participants get a chance to receive this “massage into dance practice”.
  • After everybody gets a chance to receive the massage & articulation the group opens to the space and each individual moves freely to feel the resonance of the previous exercise. Being attentive to the center-extremity connections and the leading of different body parts, using different levels to move into. The attention is invited to move from skinesphere to kinesphere.
  • Going back on the floor to figure out different ways to travel:
    • sliding on our backs without moving any part out of the floor. Our attention is still on feeling the connections of the body and to figure out different strategies to slide on the floor without using any muscles to hold our body parts up, utilizing momentum, changing directions etc.
    • sliding on the belly, trying not to tuck our feet or hand on the ground, extending our spine to connect to our center and the ground
    • introducing rolls: finding ways to lead from center to move across the room
    • defne showing how to lead from the legs. 3 movements to initiate – rotation, extention, flexion (add/abduction) (extention & flexion allowing diagonal stretch). trying alone across the room
    • partner helping the way to lead with the legs. one partner lays on the floor, the other partner using his own weight pulls one leg of the partner to the headed direction; rotating the leg to that direction and moving his own body towards that direction but also to the diagonal to get his own weight’s power & momentum (analysis from Germain’s partnering warm-up – demo to be uploaded soon).
    • partner allowing rolling body surface to help. one partner lays on the floor and as the other partner’s feet meets his body he starts rolling and dragging the partner on the floor.
    • because there arose a need to remember the principles of sharing vertical weight on the floor and moving we passed the above exercise and went to “log rolling” to practice rolling on other bodies as we are relaxed into weight transfer. 5 people lay on the floor, the 6th person lays on top but perpendicular to them. as he gives all his weight to the bodies under him, the bodies start rolling sideways, all to the same direction to make the laying body slide and travel to the other end of the room. everybody takes turns as the laying body leaves theirs.
  • Good-bye duet : Meeting with a partner on the floor. Gradually one of them slides over the other and the duet starts. Just exploring what we have already worked with and taking pleasure in the dance.
  • Finding and end to the duet and laying on the floor and allowing a word to appear out of the resonance of the dance: merve: breath, Emilie: “thumb up”, ekrem:?, engin:?, defne: rotation
  • Closing circle: standing and shaking our bodies and exhaling loudly 3 times towards the center while the arms help to direct the energy to the center of the circle.

Teacher: Defne Erdur 
Notes Taken By: Defne Erdur
Translation to Turkish: 
Engin Çolak 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s